Приказ књиге Змајеви, змајке и змајчад Растислава Дурмана

Књига Змајеви, змајке и змајчад је збирка бајки разних европских народа. Бајке је на занимљив начин представио Растислав Дурман. Баш зато што су из разних земаља, радња сваке бајке је другачија, али поука увек иста.

Моја омиљена бајка Чаробно јаје долази из Украјине. Змају из ове бајке приписали су особине доброте. У овој бајци ћерка маме змаја помаже дечаку. Дечак обећава да ће се оженити њоме ако му помогне да побегне од змаја. Дечак бежи, не испуњавајући обећање. Још једна ми је остала у сећању. Зове се Змај и сиромашак. Долази са севера Бачке. Овом змају су приписане похлепност, гордост и надменост. Сиромашак добија снагу змајевог чукундеде. Када змај то сазна, одлучи да се такмичи са њим у сво своје благо. Сиромашак побеђују и доказује змају да није требало да буде хвалисав. У свакој бајци се појављују принчеви који спасавају принцезе, разлика је у змајевима. Неки су добри, неки лењи, неки зли. Имају и нешто заједничко - сви их сматрају чудовиштима. Ако то мислите, треба да знате да нису они баш сви исти.

Размишљао сам. Колико се заиста остале народне бајке разликују од наших српских? Деле исте особине. Све имају фантастичне ликове и нестварна дешавања. Имена ликова, време радње и простор где се радња одвија није одређен. Ове бајке су прикупљене да би доказале како сви европски народи имају сличну културу. Принчеви савладавају препреке да би спасили принцезе и све се врти око непарних бројева. Боре се добро и зло и увек на крају побеђује добро.

Препоручујем ову књигу свим љубитељима змајева и онима који се радују победи доброг и поразу злог. Подсећа нас ова књига да се боримо за праве вредности, јер добро ће увек победити ако у то верујемо.

Сергеј, 13 година